§ 1 Navn
Organisationens navn er Striben Randers og den hører hjemme i Randers Kommune.
§ 2 Formål
Organisationens formål er at afholde lovlig Race Og Træf som er offentlig tilgængelige.
§ 3 Medlemmer
Der optages en hver person, der støtter op om foreningen Striben Randers’ formål.
For at opnå medlemskab skal man være fyldt 18 år. Som medlem forpligter man sig til at overholde foreningens vedtægter og regler.
Medlemskabet er delt op i 3 kategorier:
Aktivt medlem: 1.000 kr. om året
Alm. medlem: 250 kr. om året
Støtte medlem: 150 kr. om året
§ 4 Indmeldelse
Indmeldelsen skal ske via https://medlem.striben-rds.dk/indmeld
§ 5 Udmeldelse
Udmeldelse skal ske skriftligt til StribenRanders2015@gmail.com med 1 måneds varsel, senest ved udgangen af kontingent året den 31/12, eller ved at slette sin profil på vores hjemmeside.
Udmeldelse sker automatisk når der ikke er betalt kontingent pr. 1/3 det pågældende år.
§ 6 kontingent
Priser (Se § 3)
Aktivt medlem: Giver adgang til at kunne stille op til bestyrelsen. Dette kræver, at man har været aktivt medlem i mindst 4 år. (Den siddende bestyrelsen er fritaget dette krav )
Alm. medlem: Giver stemmeret til generalforsamlingen, adgang til rabatter, VIP-funktioner osv.
Støtte medlem: Som støtte medlem er man med til at støtte Striben Randers økonomisk, men uden fordelene som alm. medlem.
§ 7 Udelukkelse og eksklusion
Et medlem kan udelukkes midlertidigt eller permanent, såfremt vedkommende skader foreningen, eller ikke overholder regelsættet pr. event der bliver afholdt af foreningen Striben Randers.
Eller hvis medlemmet ikke opfylder sine medlemsforpligtigelser.
I sager om udelukkelse har medlemmet ret til at blive hørt, inden bestyrelsen træffer sin afgørelse. Dette fastsættes ved det næstkommende bestyrelsesmøde.
§ 8 kapital
Organisationen har ved sin stiftelse ingen formue. Driftens nødvendige kapital søges tilvejebragt ved kommunale tilskud, entreindtægter, medlemsbetalinger, frivillige bidrag m.m.
§ 9 Foreningens bestyrelse
Organisationen ledes af bestyrelsen, der er organisationens øverste myndighed.
Bestyrelsen består af 7 personer. Herunder en:
- formand,
- næstformand,
- kasserer,
- medieansvarlig,
- sekretær mv.
Bestyrelsesmedlemmer udpeges for 4 år ad gangen. Dette foregår ca. den 1. april hvert 4. år. Genudpegning kan finde sted. Efter bestyrelsesudpegningsrunden afholdes der et konstituerende bestyrelsesmøde, hvor en formand, næstformand, kasserer, medieansvarlig samt, sekretær udpeges.
Efter endt generalforsamling vil referatet blive sendt ud til samtlige medlemmer.
Hvis et bestyrelsesmedlem i udpegningsperioden forlader bestyrelsesarbejdet, udpeger den pågældende bestyrelse et nyt medlem fra medlemslisten til den resterende funktionsperiode.
Bestyrelsen fastlægger i øvrigt selv sin forretningsorden (dvs. bestemmer formandsposten, kasserer mv.)
Bestyrelsen er ansvarlig for at events arrangeret af denne organisation lever op til aftaler lavet med Randers Kommune og Østjyllands Politi. Misligholdes disse aftaler kan tilskud og tilladelser bortfalde.
§ 10 Tegningsret
Foreningen tegnes samtidigt af formanden og kassereren. Dette er også dem, der kan administrere foreningens kontoer, men hvis det ønskes, kan samtlige medlemmer af bestyrelsen forlange udskrifter af kontoerne. Ellers vil de blive fremvist til hver bestyrelses møde.
§ 11 Regnskab
Organisationens regnskab udarbejdes og underskrives af formanden og kassereren. Herefter fremvises det til det resten af bestyrelsen.
Efter hvert race event sendes regnskabet til Randers Kommunes mail xxx.
Sammen med regnskabet for race eventet, sendes anmodning om udbetaling af underskudsdækning.
§ 12 Vedtægtsændring
Vedtægten kan kun ændres, hvis et flertal af bestyrelsesmedlemmerne stemmer for forslaget.
§ 13 Opløsning
Organisationen kan kun opløses ved stemmeflertal i bestyrelsen. Det drøftes på et ekstraordinært bestyrelsesmøde, hvad et eventuelt overskud skal anvendes til. En eller flere repræsentanter fra medlemslisten deltager i mødet.